Pffffffffffffffffffffffffff..... - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Ad Testers - WaarBenJij.nu Pffffffffffffffffffffffffff..... - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Ad Testers - WaarBenJij.nu

Pffffffffffffffffffffffffff.....

Door: Ad Himself

Blijf op de hoogte en volg Ad

06 November 2009 | Ethiopië, Addis Abeba

Vanochtend werd ik wakker van de wekker van de buren. Ik keek op m'n klokje op het nachtkastje en zag dat het mijn wekker was, die al een uur aan het piepen was.

Ik schrok me te pletter. Ik wil altijd graag op tijd aanwezig zijn, al is het alleen maar om het goede voorbeeld te geven.

Snel een paar boterhammen naar binnen gewerkt in het restaurant van deze verdieping (jaja ;)!) en naar de taxi.
Binnen een paar minuten stond ik voor de deur van ETV.

Mijn relatie met de mannen daar wordt steeds beter. We maken al grappen over elkaar en ik hoef al niet meer door de metaal detector.

Naar nu blijkt, is dit de eerste SNG die er in Ethiopië is!
Ze hebben een fly-away, dat wel, maar zonder spectrum analizer. Erg raar.
Ze snapten niet dat ik binnen een paar minuten een satelliet had gevonden. "We need Spectrum Analizer too..!!!"
Normaal zitten ze 2 uur aan de lijn met Intelsat, voordat ze mogen zenden. Kostbare bedoeling lijkt mij zo.

Vandaag heb ik les gegeven. Ze wilden natuurlijk alles weten en de informatie ging over en weer.
Zij gaven mij tips en andersom.
Soms zijn ze de weg kwijt en blijven ze maar hetzelfde vragen.
Gelukkig zit er 1 pientere gozer bij, die alles dan vertaald.

Ook nog een testje gedaan op Eutelsat W3.
Even 4,5 Mhz gestraald; nodig 375 Watt... dat was even schrikken.
Dus op zoek naar een alternatief.

Ik snap ook waarom ik zo moe ben. Ik moet natuurlijk ook echt werken en vroeg uit bed (2 uur tijdsverschil) maar kwam er vandaag achter dat Addis Ababa op 2400 meter hoogte ligt.
Ik vond het al raar dat, als ik een paar trappen opliep, ik buiten adem was.
Ik dacht al dat er iets met me mis was..! De bloedbank zal blij zijn met de extra rode bloedlichaampjes, denk ik zo.

Ik begin nu ook te voelen wat een neger voelt als ie in Nederland rondloopt.
Iedereen kijkt naar je! Niet normaal.
Wel is iedereen echt super vriendelijk. Vreemden geven je een hand en zelfs eten, als ze aan het lunchen zijn of zo. Wel lief.
En wat sommigen niet zullen snappen en wat ik zelf ook niet had gedacht; een hoop lekkere chicks hier zeg. Hier eten ze geen chips en vette zooi en dat kan je zien ook!
Ook bijna geen hoofddoekjes, want men gelooft hier in God en niet in Allah.

Lang verhaal kort; Ik heb het naar m'n zin op de droogte en de hoogte na dan...

Doei!!!!

  • 06 November 2009 - 19:27

    Moeke:

    nou begrijp je zeker ook dat hard werken voor afrikanen een buitenaards iets is. Die doen alles veel rustiger aan, want dat is wel gezonder daar. Dus doe het iets rustiger en drink je liters water. Door de droogte merk je niet dat je zweet.
    De Queen van Sheba (de mooiste vrouw die Koning Salamo ontving in zijn paleis) was Etiopïsch.
    Dus niet voor niets zijn die vrouwen daar zo prachtig. Lang en slank. Daar staan ze om bekend.
    Veel succes.

  • 06 November 2009 - 20:54

    Dick:

    Nou, ik viel even met mijn neus in de boter, dat ik je op MSN trof. Ben erg benieuwd hoe je hotelprobleem is opgelost. Succes jongen!

  • 07 November 2009 - 09:49

    Willem:

    Hoi Ad,
    Leuk om weer een log van jou te lezen, ik was al bijna afgekickt.
    Dus daar lopen zoveel lekkere kippetjes rond !!!!!

    Je hebt nu wel de opening van de NIEUWE BLOEMEN WINKEL gemist.
    Mooie zaak geworden.

    Wat is het toppunt van snelheid ????

    Ad die alleen naar Ethiopië gaat en met z'n tweeën terug komt...............

    Ad, veel plezier nog en tot..........

  • 07 November 2009 - 10:57

    NewsH:

    Ik zie 't al. Dat gaat helemaal goed komen daar.
    Weer heel wat anders dan dan Bali hè?!
    Veel plezier!
    Hendrik

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ethiopië, Addis Abeba

Ethiopië

SNG-tje bouwen in Ethiopië

Recente Reisverslagen:

17 November 2009

NMBSsssssssh...

16 November 2009

Mission Accomplished...

13 November 2009

Feeeestuhhhhh..!

10 November 2009

Whaaaat...!?

09 November 2009

Dag zoveel...
Ad

De vakantie van 2008 in Bali, Kuta-beach. De reis van 2009 in Ethiopië, Addis Ababa.

Actief sinds 03 April 2008
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 27903

Voorgaande reizen:

03 November 2009 - 18 November 2009

Ethiopië

Landen bezocht: